Stillingsopslag

Opret ansøgning

Kina

Controller - Business support

Suzhou/Kina

Kan du økonomi og kan du optimere work flow, rapportering og KPI-er?

Er du ambitiøs og vil du gerne arbejde udenfor Danmark?

Vi søger en dygtig og ambitiøs controller til vor kundes virksomhed i Suzhou i Kina.

Suzhou er en spændende og moderne millionby tæt på Shanghai. Byen er kendt for at være en af de smukkeste byer i Kina og den ligger i top 3 over de mest besøgte byer. Der er et særdeles internationalt miljø i byen og et større antal danskere og andre europæiske nationaliteter er bosiddende her.

 

Virksomheden:

Vor klient er en større danskejet virksomhed i den centrale del af Vestjylland, og med produktionsfaciliteter i Danmark, Kina og Østeuropa. Virksomheden er finansielt solid og har stor erfaring inden for projekt- og komponentleverancer til såvel store industriforetagender som kraftværkssektoren world-wide.

 

Jobbeskrivelse:

Ansvarsområde: I samarbejde med koncernens CFO, bliver du ansvarlig for at etablere den interne controlling funktion, og dermed bliver det din opgave at sikre en rettidig og retvisende månedsrapportering i overensstemmelse med koncernprincipperne, herunder:

  • etablere en intern lokal controlling af fabrikkens drift.
  • sikre mod forsøg på svig og etablere en kultur mod bedrageri.
  • støtte den lokale ledelse i forretningsforbedring.

Nøgleopgaver:

  • Rådgive den lokale finansorganisation
  • Gennemføre intern revision af finansposterne
  • Gennemføre intern kontrol af drift
  • Sikre et korrekt grundlag for efterkalkulation og sammenhæng til forkalkulationen
  • Analyser og planer for reduktion af omkostninger og skrot
  • Sikre procedurer og aktioner gennemføres mod svig og unddragelse
  • Implementering og vedligeholdelse af koncernens regnskabspraksis
  • Analyser for at driftsforbedringer og objektiv præsentationen for ledelsen
  • Handlingsplaner for ledelsen for at realisere forbedringerne
  • Foretage uanmeldte og kritisk fysisk lagerkontrol
  • Sikre fakturering af afsendte ordrer – med fokus på det der ikke faktureres!

Succes kriterier:

  • Dokumenteret forbedring af work flow.
  • Målbar forbedring på grundlaget for efterkalkulationer.
  • Målbar forbedring på dækningsbidrag gennem fokus på omkostninger og skrot.

Der er ikke direkte personaleledelse i denne stilling. Du refererer til koncernens CFO (i DK) og får et nært samarbejde med den lokale organisation, især de 4 dygtige og ambitiøse kinesiske medarbejdere i den lokale økonomiafdeling.

Domicil: Suzhou, Kina

Der forventes en opstarts periode på 1-2 måneder på hovedkontoret. Virksomheden vil være behjælpelig med evt. indkvartering i denne periode.

 

Personprofil:

Sprog: Engelsk på forhandlingsniveau med god mundtlig og skriftlig fremstillingsevne.

Teoretisk uddannelse: Den ideelle kandidat har en økonomisk/regnskabsmæssig uddannelse, gerne cand. merc. aud., eller en baggrund fra en lignende stilling i en produktionsvirksomhed.

Faglig baggrund: Vi forventer at du har nogle års erfaring med controlling og business support, gerne fra et internationalt miljø og at du har:

  • Forståelse for processer der gør controlling til et effektivt ledelsesredskab.
  • Erfaring med økonomi controlling via MPS systemer og styklistegenereret produktion.
  • Indgående kendskab til regneark.
  • Kendskab til ERP systemer, gerne AX.

Personlige egenskaber:

Vi forestiller os at du har en personlig profil, der er kendetegnet ved at du:

  • Arbejder selvstændigt, tager ansvar for opgaverne og har et stort engagement.
  • Er proaktiv og har en meget stærk analytisk sans.
  • Har et godt overblik og kan overskue mange opgaver og datamængder samtidigt. Arbejder naturligt med begreberne præcision og kvalitet i eget arbejde.
  • Evner at arbejde med ansatte på alle organisationens niveauer og har respekt for, og kan agere i en anderledes kultur.
  • Har et positivt livssyn, humor og en konstruktiv tilgang til arbejdet.

Til gengæld giver denne stilling dig et job i en international virksomhed i vækst med en flad organisation, hvor der ikke er langt fra beslutning til handling.

Du tilbydes attraktive arbejdsforhold med store personlige og karrieremæssige udviklingsmuligheder, gode kollegaer og et inspirerende arbejdsmiljø. 

 

Fortrolig henvendelse og ansøgning

For yderligere oplysninger kontakt Partner Jan Abel Larsen på tlf. 2122 4866.

Ansøgning via linket ”Opret ansøgning” placeret oven over denne stilling.