Stillingsopslag

Opret ansøgning

Skive

Leder for administration og økonomi

FIRMAPROFIL

Selskab
Skive Fjernvarme A.m.b.a.

Stilling
Leder for administration og økonomi

Domicil
Skive

Resumé af virksomheden

Skive Fjernvarme

Skive Fjernvarme a.m.b.a. er en bæredygtig forsyningsvirksomhed, der producerer både elektricitet og fjernvarme. Virksomheden leverede i 2020 i alt 37.318 MWh elektricitet til el-nettet samt 112.850 MWh fjernvarme til vores forbrugere. Skive Fjernvarme producerer både varme og el. Mere end 90% af produktionen til varme og elektricitet produceres på biomasse i form af bæredygtigt fremstillede træpiller, der importeres over Skive Havn.

Vi er 27 medarbejdere, som vægter trivsel og samarbejde højt på arbejdspladsen.

  • Skive Fjernvarme er ejet af vores kunder, og åbenhed, tillid og troværdighed er væsentlige grundsten i Skive Fjernvarme både blandt medarbejdere, ledelse og når vi møder vores kunder og ejere. Vi kommunikerer ærligt og faktabaseret. Vi fører en løbende dialog om vores værdiskabelse for vores kunder, ejere og lokalsamfund og om vores bidrag til at nedsætte belastningen på nærmiljøet og klimaet generelt. Ansvarlighed og bæredygtig produktion indgår som et naturligt element i vores måde at drive virksomhed på og vi udviser social ansvarlighed for vores medarbejdere
  • Vi baserer vores forretning på viden og udvikler løbende nødvendige kompetencer
  • Vores engagerede medarbejdere tager ansvar og handler baseret på dialog og indflydelse på, hvordan vi leverer god service, komfort og forsyningssikkerhed til en konkurrencedygtig pris til vores kunder

Nettoomsætning var i 2020 på 112 mio. kr. og prisen for at opvarme et hus på 130 m2 er 12.979 kr. årligt.

Der er 3.722 forbrugere tilsluttet fjernvarmenettet som har en udstrækning på 135 kilometer.

Læs mere på www.skivefjernvarme.dk

 

Jobbeskrivelse

Titel

Leder for administration og økonomi - Refererer til Direktøren

Ansvarsområde             

  1. Ansvarlig for månedlige afstemninger, herunder afregning af skat, moms og afgifter
  2. Ansvarlig for udarbejdelse af månedlige rapporteringer i form budget- og investeringsopfølgning
  3. Ansvarlig for HR, herunder lønudbetalinger til timelønnede og funktionærer, ansættelseskontrakter, personalejura og personalerelaterede aftaler herunder sundhedsforsikring mv
  4. Udarbejdelse af budget samt koordinering af årskørsel og klargøring af årsregnskab til revision
  5. Ansvarlig for kontakt til selskabets revisor og pengeinstitut
  6. Administration af forsikringsforhold i samarbejde med mægler.
  7. Ansvarlig for administrative IT-systemer herunder hjemmeside, IT-sikkerhed og GDPR-afrapportering
  8. Indberetning af data og nøgletal til relevante registre og myndigheder i henhold til årshjul og ansvarlig for kvalitetssikring af data til grønt regnskab og indberetning til kvoteregister
  9. Daglig ledelse af 2 medarbejdere inden for finans-, debitor og kreditorbogholderi samt 1 medarbejder der varetager rengøring og servicering vedr. mødeaktiviteter
  10. Du indgår i ledergruppen
  11. Du sikrer en løbende motivering og dygtiggørelse af medarbejderstaben herunder afholdelse af medarbejderudviklingssamtaler. Samtidig er du ansvarlig for at medarbejderstab er i stand til at afløse hinanden ved ferie og sygdom
  12. Ansvarlig for afvikling af generalforsamling herunder udarbejdelse af referat
  13. Direktionsopgaver for direktøren
  14. Diverse ad hoc opgaver.

 

Personprofil

Bopæl

Fornuftig afstand til Skive

Arbejdstid  

Fuldtidsstilling

Fremmedsprog

Engelsk i skrift og tale

Faglig baggrund

Du kan arbejde selvstændigt og har gerne en relevant administrativ og regnskabsmæssig baggrund med solid erfaring inden for økonomi, administration, revision eller tilsvarende.

Teoretisk baggrund        

Du er uddannet inden for regnskab eller revision og gerne suppleret med en teoretisk efteruddannelse.

Personlige egenskaber                        

  • Du har en sympatisk personlighed og har respekt for andre mennesker. Du er serviceminded, fleksibel i din tankegang og lyst til at deltage i et godt samarbejde på tværs i organisationen.
  • Du har et godt humør, er engageret og effektiv.
  • Du tager en naturlig del i opgaverne på kontoret herunder også den daglige kontakt med vores kunder
  • Du er systematisk og har en analytisk og resultatorienteret tilgang til opgaven.
  • Du arbejder struktureret og selvstændigt og formår at holde mange bolde i luften samtidig.
  • Du påtager dig gerne ledelsesrollen for administrationen og rengøring.
  • Du udfordrer gerne eksisterende arbejdsgange og er udviklings- og optimeringsorienteret.
  • Du er opsøgende og serviceminded
  • Du er proaktiv med forbedringer og effektiviseringer i dit ansvarsområde, er loyal og en god sparringspartner.
  • Du kan lide at gå forrest og venter ikke på, at tingene sker af sig selv.
  • Du er kvalitetsbevidst og kundeorienteret og i stand til at overholde aftaler og acceptere deadlines.

 

Ansøgning og yderligere oplysninger

Kontakt i fortrolighed partner Stig Andersen på tlf. 28346465 for evt. yderligere oplysninger. Ansøgning ved at anvende linket Opret ansøgning, placeret oven over denne stilling.